Під час війни понад половина українських школярів цінують вчителя, який підтримує

23.09.25 - 12:32

Під час війни понад половина українських школярів цінують вчителя, який підтримує<p>Освітній омбудсман заявила, що педагоги стикаються з жорстким навантаженням, бюрократією та низькими зарплатами.</p>

Під час війни понад половина українських школярів цінують вчителя, який підтримує<p>Освітній омбудсман заявила, що педагоги стикаються з жорстким навантаженням, бюрократією та низькими зарплатами.</p>

58% опитаних школярів назвали головною якістю вчителя здатність підтримати у складний момент. Водночас педагоги стикаються з жорстким навантаженням, бюрократією та низькими зарплатами, що виснажує їхній внутрішній ресурс. Про це заявила освітній омбудсман Надія Лещик, передає УНН.

Деталі

За її словами, у межах окремого спеціального дослідження для п’ятого Саміту перших леді та джентльменів було проведено онлайн-опитування 1067 українських учнів 15-17 років та 16 фокус-груп: по 8 із батьками та вчителями середньої та старшої школи.

Серед спільних спостережень батьків та педагогів, які прозвучали під час фокус-груп - рівень оплати праці вчителів залишається низьким і не відповідає об’єму їхніх обов’язків і навантаженню.

Українські вчителі під час фокус-груп також вказували на:

  • жорстке навантаження, зокрема спричинене кількістю паперової роботи та звітності, що призводить до перепрацювання в неробочий час і сильно бюрократизує роботу вчителя;
    • збільшення навантаження через змішаний формат навчання: потрібно підлаштовувати уроки під різні умови, а в окремих випадках проводити заняття навіть в укриттях;
      • зростання емоційного навантаження на педагога в умовах війни, оскільки діти потребують більшої підтримки, мотивації, емоційного спокою та впевненості від учителів.

        Результати онлайн-опитування також показують, що 37 % опитаних українських учнів вважає взірцем того вчителя, який підтримує та поважає учнів. А "58% школярів вказали, що у воєнний час основною якістю вчителя є вміння підтримати у складний момент".

        Але, щоб підтримати учнів, педагог повинен мати запас внутрішніх ресурсів, розвивати психологічну стійкість. Однак це може бути складно в умовах перевантаження, енергійності та недостатньої підтримки. Продовжую адвокатувати питання зменшення навантаження на педагогічних працівників та дотримання академічної свободи вчителя

         - наголосила омбудсман.

        Источник: УНН

        Комментарииcomm.jpg

        captcha code
        Отправить